GYIK

1. Milyen típusú termékeket kínál a vállalat?
A BIONIKA az emberi szervezetbe ültethető implantátumok fejlesztésére, gyártására és kereskedelmére szakosodott a fogászat, szájsebészet valamint a traumatológia, ortopédia és a mozgásszervi rehabilitáció területeken. Elsődleges célként a fogászati műgyökér implantátumok fejlesztésére, gyártására helyeztük a fő hangsúlyt. Széles fogászati termékválasztékunkban megtalálhatók a különböző típusú (mini, egyfázisú, kétfázisú) implantátumok, felépítmények (kivehető, ragasztható, csavarozható fogművekhez), fogászati implantációs műszerek és készletek, csontpótló hálók és különböző CAD/CAM elemek. 

2. Milyen anyagból készülnek a BIONIKA implantátumok?
A BIONIKA implantátumok gyártásánál alkalmazott ISO 5832-2ASTMF67 szabvány szerinti Grade 2 - Grade 4 minőségű titán fogászati implantológiai célra a legkedvezőbb tulajdonságokat mutatja. Megfelelő tisztasága miatt rendkívül jó a biokompatibilitása, mely mellett megfelelő szilárdsági tulajdonságokkal rendelkezik. Kezdetben, mi és sok más implantátum előállító cég is a nagyobb tisztaságú titánt preferálta, azonban szilárdsági okok miatt ma már szinte minden implantátum Grade 4 vagy egyéb ötvözött titánból készül a világon.  

3. Milyen anyagból készülnek a BIONIKA felépítmények?
A felépítményeinél minden esetben ötvözött, nagy szilárdságú ISO 5832-4ASTMF136 szabványnak megfelelő Grade 5 minőségű titánt alkalmazunk. A szabvány szerint használt titán kiváló biokompatibilitással rendelkezik, ezért szinte kockázatmentesen használható.

4. Mi garantálja a termékek minőségét?
A termékek minőségét a harmonizált Európai Uniós jogszabályok szerinti tervezés, gyártás és minőségirányítás garantálja. A BIONIKA Medline Orvostechnikai Kft. az EN ISO 9001 és az EN ISO 13485 minőségirányítási rendszer szerint működik. Termékeink CE jellel rendelkeznek, melyet az EMKI és a QT-CERT tanúsít. 

5. Milyen típusú vizsgálatokat végeznek a minőség ellenőrzése érdekében?
Cégünk szigorú minőségellenőrzési folyamatokat alkalmaz az összes implantátumgyártási fázisban. Ez magában foglalja az alapanyagok ellenőrzését, az összeszerelés minőségét, valamint a késztermékek tesztelését a gyártás után.  

6. Mi a különbség az egyfázisú és a kétfázisú implantátumok között?
Az egyfázisú implantátum kifejezés azt jelenti, hogy a fogimplantátum beültetése egyetlen lépésben (egyetlen műtéttel) megoldható, a fogimplantátum gyökere és a közti elem egyetlen darabból áll. Ebben az esetben az implantátum feje túlnyúlik az ínyen, így a gyógyulás után elkerülhető egy második műtét. Az egyfázisú implantátumok ugyanakkor csak sűrű és nagy mennyiségű csontállomány esetén alkalmazhatók. 

Ezzel szemben a kétfázisú implantátumok esetén a titánium csavar (műgyökér) és a közti elem külön darabból állnak. Hagyományos implantáció esetén először a műgyökeret ültetik be, majd a csontosodás és gyógyulás után a területet újra feltárják, és a közti elem, valamint a fogpótlás a helyére kerül. Kétfázisú implantátum esetében is van lehetőség az azonnal terhelhető implantátum beültetésére, rendelőnkben is ilyen eljárással készítünk azonnal terhelhető implantátumokat.  

7. Hogyan válasszam ki a megfelelő implantátumot?
Az implantátum kiválasztásánál több tényezőt kell figyelembe venni, például a páciens állapotát, az alkalmazott technológiát és az elvárt eredményeket. Tanácsadó kollégáink szívesen segítenek Önnek megtalálni és kiválasztani az igényeinek megfelelő implantátumokat és egyéb fogászati eszközöket.  

8. Hogyan lehet megrendelni a szükséges orvostechnikai eszközöket?
A BIONIKA által kínált termékeket több módon is megrendelheti. A rendelését telefonon, emailben és a BIONIKA webáruházában egyaránt leadhatja. Hívja vevőszolgálatunkat + 36 70 555 3231 vagy írjon nekünk levelet az alábbi email címre: info@bionika.hu 

9. Milyen fizetési lehetőségek állnak rendelkezésre?
Ön számos fizetési lehetőség közül választhat, beleértve az utánvéttel történő fizetést, a banki átutalást vagy a PayPalt.   

  • Utánvétel: Az előre pontosított végösszeget a futárszolgálatnak készpénzben kell kifizetni az áru átvételekor.  
  • Banki átutalás: A megrendelés feldolgozása után egy külön emailben elküldjük a számlát Önnek, amely tartalmazza a bankszámla adatokat, mely alapján átutalhatja részünkre a megrendelés értékét.  
  • PayPal: Amennyiben rendelkezik PayPal fiókkal, a regisztrációkor megadott email címet és jelszavát szükséges megadni a fizetéshez. A PayPal fiókjához társított bankkártyával egyenlíthető ki a megrendelés összegét. 
  • Készpénz: Személyes átvételkor munkatársunknak készpénzzel is fizethet. 

10. Hogyan és milyen gyorsan történik a megrendelés kiszállítás?
A rendelését személyesen, a székhelyünkön is átveheti (3516, Miskolc, Tégla utca 29.) továbbá házhozszállítást is igényelhet. Ezen megrendelések kiszállítását a GLS és a Magyar Posta futárszolgálata végzi. A legtöbb rendelést (amennyiben raktáron van) a következő munkanap már kézhez is veheti.  

11. Milyen módon lehet kapcsolatba lépni a vállalattal?

12. Van lehetőség arra, hogy speciális igények alapján testreszabott terméket rendeljek?
A BIONIKA tudja, hogy előfordulnak olyan esetek amikor a jól megszokott standard megoldások nem megfelelőek. Nem vagyunk egyformák, lehetnek eltérő igények. Ezért úgy döntöttünk, hogy a meglévő partnereink részére vállalunk egyedi felépítmény gyártást rövid átfutási idővel. Egyedi igény esetén, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.  

13. Milyen oktatási lehetőségeket biztosít a BIONIKA a szakemberek számára?
Cégünk különféle oktatási lehetőségeket kínál a szakembereknek az implantátumokkal kapcsolatos tudásuk bővítésére. Ez magában foglalja az online kurzusokat, élő tréningeket, valamint speciális workshopokat és konferenciákat. Az oktatással kapcsolatban további információkat talál az alábbi oldalunkon: https://www.bionika.hu/esemenyek/ 

14. Hol tudom fizikailag is megtekinteni a termékeket?
A BIONIKA rendszeres résztvevője a különböző szakmai konferenciáknak, kiállításoknak és továbbképzéseknek, melyek remek alkalmat kínálnak arra, ha személyesen szeretne meggyőződni termékeink kiváló minőségéről. Igény esetén gyárlátogatásra formájában is megnézheti hogyan készülnek a termékeink. Kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy megszervezhessük a Ön gyárlátogatását is!  

15. Milyen típusú tanácsadást és támogatást biztosítanak?
Cégünk szakértői készen állnak arra, hogy naprakész tanácsokkal hozzájáruljanak az Ön munkájának sikerességéhez.  Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot azonnal és szakértőink minden szükséges segítséget megadnak Önnek. 

16. Van garancia a termékekre?
Az implantátum beültetést követően - a csontosodási folyamat kockázatát a BIONIKA magára vállalva - az ok-okoza - ti összefüggésektől függetlenül- a vásárlást követő egy éven belül, cseregaranciát biztosítunk.  
A BIONIKA hosszú távú garanciát vállal a termékeire. Az általunk gyártott implantátumokra 10 éves cseregaranciát biztosítunk, ezáltal anyaghiba esetén díjmentesen cseréljük azokat.

17. Mit tegyek, ha problémám merül fel a rendeléssel vagy a termékekkel kapcsolatban?
Ha bármilyen probléma merül fel a rendeléssel vagy a termékkel kapcsolatban, azonnal forduljon kollégánkhoz emailben vagy telefonon keresztül. Szakértő kollégánkat az alábbi telefonszámon érheti el: + 36 70 670 6875 

18. Milyen esetben és hogyan tudom visszaküldeni a termékeket?
Abban az esetben, ha a terméket vissza szeretné küldeni, vagy cserélni szeretné, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. Kollégáink segíteni fognak a visszaküldés vagy cserefolyamat lebonyolításában és biztosítják, hogy az ügy gyorsan és gördülékenyen megoldódjon. 

19. Mit takar az UNIFORM termékcsalád?
Manapság számos implantátumrendszer fedezhető fel a piacon. A sokféleség miatt nehéz eldönteni, hogy melyikbe érdemes beruházni, mivel egy új rendszer bevezetésének komoly anyagi vonzatai vannak. Ezen a problémán igyekszünk segíteni, az „UNIFORM” felépítményeinkkel. Ezen felépítményeket úgy alakítottuk ki, hogy azok tökéletesen illeszthetők legyenek más rendszerekhez és műszerekhez egyaránt. A partnereink különböző méretű és szélességű felépítmények közül válogathatnak, melyek kapcsolódási felülete a kívánt rendszer szerint választható. Minden esetre van akár személyre szabott megoldásunk is! Több, mint 100 féle külföldi és magyar implantátum rendszerhez gyártunk felépítményeket. 

20. Ismeretlen implantátum beazonosításában tudnak segíteni? Hogyan zajlik ez a folyamat?
Fogorvos kollégáink napi szinten keresnek meg minket azzal a problémával, hogy ismeretlen fogászati implantátumot vagy felépítményt találnak a páciensük szájában. Több mint 35 éves szaktudásunknak hála, a megfelelő információk birtokában, képesek vagyunk beazonosítani a kérdéses implantátumokat, sőt még a szükséges felépítmény megtervezéséről és gyártásáról is gondoskodunk. Az általunk kidolgozott módszer lépéseinek segítségével általában 1-3 napon belül beazonosíthatóak a kérdéses implantátumok. Önnek nincs más dolga, csupán követnie kell a módszer lépéseit.  

  1. lépés: Írott dokumentumok (pl.: implantátum passportok) és korábbi röntgenfelvételek összegyűjtése és elküldése az info@bionika.hu email címre.
  2. lépés: Meglévő felépítmény maradványok (csavarok, fejek, eltört hidak, fogsorok, stb.) kiszerelése, lefotózása. szükség esetén elküldése a postacímünkre: 3516 Miskolc Tégla utca 29.
  3. lépés: Mintavétel az ismeretlen implantátum belsejéről, formatartó szilikon agyaggal., majd ennek eljuttatása hozzánk a posta címünkre: 3516 Miskolc Tégla utca 29. Ez a lépés abban az esetben szükséges, ha az első két lépés során összegyűjtött információk alapján nem lehet beazonosítani a kérdéses implantátumot.
  4. lépés: A BIONIKA Csapata a rendelkezésre álló információk alapján beazonosítja a kérdéses implantátumot.
  5. lépés: Lelkes csapatunk rövid határidőn belül legyártja az Önnek szükséges felépítményeket. Széles felépítmény választékunknak köszönhetően, több mint 60 féle geometria közül választhat titán, Co-Cr ötvözet, műanyag és cirkon fogművekhez egyaránt. 
  6. lépés: A legyártott elemeket (rövid határidőn belül) elküldjük Önnek, hogy a csavarkötések szigorú ellenőrzése mellett, megpróbálhassa annak illeszkedését.
  7. lépés: Abban az esetben, ha esetleges korrekcióra lenne szükség szintén számíthat szakértő Csapatunk támogatására. A felépítmény illeszkedésének tesztelése és jóváhagyása után, a beavatkozás már folytatódhat is, a szokásos módon, a szakma szabályainak megfelelően.

21. Rendelkeznek saját Frézközponttal?
A BIONIKA időben felismerte a CAD/CAM technológiában rejlő lehetőségeket és létrehozta a BIONIKA DentCAM Frézközpontot, mely működése lehetővé teszi az átfutási idők csökkentését az implantátumos fogműveknél. A Frézközpontot azzal a céllal indítottuk el, hogy partnereink részére professzionális, komplex támogatást nyújtsunk a fogpótlás elkészítéséhez. A BIONIKA DentCAM Frézközpontban dolgozó munkatársaink olyan kiváló szakemberek, akik számára a szakmájuk a hivatásuk. Ennek fényében nap mint nap kiváló minőségű és ár-érték arányú koronákat, hidakat, egyedi felépítményeket, implantátumokra épülő pótlásokat, stégeket, onlay-t és inlay elhorgonyzású hidakat terveznek. 

22. Miért érdemes a BIONIKA Frézcentrum szolgáltatásait igénybe venni?

23. Hogyan tudom igénybe venni a DentCAM Frézközpont szolgáltatásait?